Procedura informowania o zaległościach w opłacaniu izbowych składek – przypomnienie!

Dziękujemy wszystkim członkom naszej izby w imieniu ORA w Warszawie za terminowe opłacanie izbowych składek. Przypominamy jednocześnie, iż uchwałą z dnia 20 października 2022 roku Okręgowa Rada Adwokacka wprowadziła procedurę informowania członków Izby Adwokackiej w Warszawie o zaległościach w opłacaniu składek członkowskich.

Według procedury osoby, które nie uregulowały w terminie składek członkowskich otrzymują na adres poczty elektronicznej podany w Panelu Adwokata pierwszy e-mail jako wezwanie do zapłaty informujące o powstałej zaległości (np. mailing) ze wskazaniem obowiązku jej uregulowania;

Następnie do członków Izby, u których zaległość w opłacaniu składek wynosi co najmniej sześć miesięcy, i którzy – pomimo pierwszego wezwania – nie uregulują zaległości, wysyłany zostanie e-mail z ostatecznym wezwaniem do zapłaty wraz z informacją, że w przypadku nie uregulowania zaległości we wskazanym terminie, sprawa zostanie przekazana na posiedzenie Okręgowej Rady Adwokackiej z wnioskiem o zawieszenie adwokata w wykonywaniu czynności zawodowych, a w przypadku prawników zagranicznych z wnioskiem o zawieszenie w świadczeniu pomocy prawnej oraz skierowaniem zawiadomienia do Rzecznika Dyscyplinarnego Izby Adwokackiej w Warszawie;

Brak zapłaty w terminie wyznaczonym w ostatecznym wezwaniu jest podstawą do przekazania sprawy na posiedzenie Okręgowej Rady Adwokackiej celem podjęcia uchwały o zawieszeniu adwokata, w wykonywaniu czynności zawodowych, a w przypadku prawników zagranicznych z wnioskiem o zawieszenie w świadczeniu pomocy prawnej.

Uchwała – procedura informowania o zaległościach.