Sekcje tematyczne / FAQ

Najczęściej Zadawane Pytania (FAQ)

Czy spotkania i szkolenia organizowane przez sekcje są otwarte dla aplikantów?
Tak, wszystkie spotkania sekcji i szkolenia są otwarte dla aplikantów.

Czy członkostwo w sekcji wiąże się z odpłatami?
Uczestnictwo w sekcji jest nieodpłatne.

Czy adwokaci z innych izb adwokackich, radcowie prawni a także prawnicy zagraniczni mogą uczestniczyć w szkoleniach i spotkaniach sekcji?
Tak, członkowie innych izb adwokackich, radcowie prawni oraz prawnicy zagraniczni mogą brać udział w szkoleniach i spotkaniach sekcji jako członkowie niezrzeszeni.

Czy wymagana jest wcześniejsza rejestracja udziału w szkoleniu lub spotkaniu sekcji?
Co do zasady szkolenia i spotkania sekcji są otwarte jednakże ze względu na duże zainteresowanie udział w niektórych wydarzeniach może wymagać wcześniejszej rejestracji, w takim przypadku informacja o wymogu zgłoszenia udziału pojawi się odpowiednio wcześniej na stronie wydarzenia.

W jaki sposób przystąpić do sekcji?
Zapisy do sekcji odbywają się zasadniczo elektronicznie poprzez stronę internetową. Należy wejść w wybraną sekcję tematyczną i kliknąć „Dołącz do sekcji”, a następnie wypełnić krótki formularz. W ten sposób można również zmienić swoje dane („Zgłoś zmianę”).

Zapisy do sekcji przyjmowane są także pod adresem email: sekcje@ora-warszawa.com.pl. Wysyłając zgłoszenie w tytule maila należy wpisać nazwę sekcji.

ORA obowiązek informacyjny – rejestracja do sekcji

Czy każde szkolenie organizowane w ramach sekcji gwarantuje uzyskanie punktów doskonalenia zawodowego?
Adwokat poprzez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych organizowanych przez sekcje praktyków prawa otrzymuje punkty doskonalenia zawodowego zgodnie (uchwała nr 4/2020 Naczelnej Rady Adwokackiej z 9 lipca 2020 rokuO doskonaleniu zawodowym adwokatów”.