Serdecznie zapraszamy na szkolenia on-line z cyklu „NA ZAWODOWYM STARCIE”, które są kontynuacją szkolenia przeprowadzonego w czerwcu przez Komisję do spraw wsparcia w wykonywaniu zawodu. Szkolenia podejmą tematykę zakładania działalności gospodarczej i prowadzenia własnej kancelarii adwokackiej, dlatego zapraszamy wszystkich Członków i Członkinie naszej Izby, gdyż są dedykowane wszystkim adwokatom i adwokatkom, także i tym, którzy prowadzą już praktykę od kilku lat.
Przypominamy o wcześniejszej rejestracji. W przypadku wyczerpania się limitu miejsc na Zoomie, rejestracja zostanie automatycznie zamknięta.
„NA ZAWODOWYM STARCIE cz. 2”: Podstawy prowadzenia praktyki adwokackiej – relacje z samorządem, wizytacje w kancelarii adwokackiej, zasady postępowania w przypadku przeszukań w kancelarii oraz postępowanie w przypadku wezwania w charakterze świadka
środa, 8 października 2025 r., godz. 18.00-20.00
Prowadzący: adw. Sławomir Zdunek (Przewodniczący Zespołu Wizytatorów), adw. Aleksander Krysztofowicz (Sekretarz ORA Warszawa) i adw. Joanna Tkaczyk-Lipnicka (Zastępczyni Sekretarza ORA Warszawa)
Tematy:
-
- zastępca adwokata – z wyboru i z urzędu (jak zachować się po otrzymaniu wyznaczenia)
- wizytacje w kancelarii adwokackiej
- urzędówki: relacje z klientami, dyżury w postępowaniu przyspieszonym, jak się zachować po otrzymaniu sprawy
- przeszukanie w kancelarii adwokackiej – zasady postępowania
- relacje z sądem i samorządem: skargi, postępowania dyscyplinarne, komisja etyki
- wezwanie w charakterze świadka, do wydania dokumentów
Formuła hybrydowa:
-
- stacjonarnie: siedziba ORA Warszawa
- zdalnie: platforma Zoom
Rejestracja: https://ora-warszawa-pl.zoom.us/webinar/register/WN_uYMJb6FMQQKm4WJF-LSCpw
KOLEJNE SPOTKANIA
„NA ZAWODOWYM STARCIE cz. 3”: Podstawy prowadzenia działalności – organizacja kancelarii
czwartek, 16 października 2025 r., godz. 18.00-20.00
Prowadzący: adw. Jakub Bartosiak i adw. Joanna Tkaczyk-Lipnicka
Tematy:
-
- organizacja kancelarii: miejsce, sekretariat, relacja ze wspólnikami/innymi adwokatami, ubezpieczenie, lokal, tworzenie i przechowywanie dokumentów, księgowość
- urzędówki: czy przyjmować, relacje z klientami
- klienci: umowa, sposób rozliczania, faktury lub paragony
- relacje z sądem i samorządem: skargi, postępowania dyscyplinarne, komisja etyki
Rejestracja: https://ora-warszawa-pl.zoom.us/webinar/register/WN_YQAzMW4vSiatWirjCzrNTw
NA ZAWODOWYM STARCIE cz. 4”: Marketing i promocja kancelarii adwokackiej? Własna kancelaria – fakty i mity
środa, 19 listopada 2025 r., godz. 18.00-20.00
Prowadzący: adw. Tymoteusz Paprocki (Przewodniczący Komisji Wizerunku, Komunikacji i Edukacji Społecznej) i adw. Joanna Tkaczyk-Lipnicka
Tematy:
-
- kiedy rozpocząć budowę własnej kancelarii – czy wiek i staż ma znaczenie
- priorytety zawodowe – podstawa rozwoju
- organizacja pracy – klucz do profesjonalizmu
- samemu czy z zespołem – jak tworzyć i rozwijać kancelarię
- well – balanced finansowy w wykonywaniu zawodu adwokata – jak to osiągnąć
- inwestycja w siebie, w zespół czy w biuro? Jak pogodzić różne ścieżki rozwoju?
- klienci kancelarii – budowanie strategii
- pozycjonowanie kancelarii – jak kreować swój wizerunek adwokata
Rejestracja: https://ora-warszawa-pl.zoom.us/webinar/register/WN_DQK6MlOKQiiXnbYExeb-Ig
Serdecznie zapraszamy!
Komisja ds. wsparcia w wykonywaniu zawodu